Wehkamp.nl wordt vrouwelijker
13-08-2008 (10:13) - Marketing
Wehkamp heeft een nieuwe website in gebruik genomen. De vernieuwde webwinkel moet meer vrouwelijkheid en emotie uitstralen. De thuiswinkel ging gebukt onder een te ouderwets imago, waardoor het moeilijk was nieuwe doelgroepen aan te boren, zegt Mirjam van Oort, brand-developmentmanager van de catalogus. De gerestylde site is een onderdeel van de nieuwe merkstrategie die actualiteit, verrassendheid, eigenzinnigheid en betrokkenheid moet uitstralen. De site heeft een frissere uitstraling met veel wit op de achtergrond en 25 duizend producten die opnieuw zijn gefotografeerd. Op de themapagina's staan sfeerfoto's, met een 'gezellige' uitstraling. Van Oort: 'Met name de emotie is heel erg toegenomen.'De nieuwe website is slechts één onderdeel van de nieuwe strategie. Vanaf september zal Wehkamp een magazine gaan uitgeven dat maandelijks bij zo'n 3 miljoen huishoudens in de brievenbus belandt. Naast de 2 miljoen bestaande klanten gaat het blaadje ook naar 1 miljoen adressen die nog niet bij de winkel kopen.
Wehkamp zal de komende weken de laatste foutjes nog uit de website halen. Vanaf 1 september wordt de nieuwe site door radiospotjes bij het brede publiek onder de aandacht gebracht. Vanaf volgend jaar april zal er een grote campagne volgen.
Webwereld