Wonderjeans maakt opmars in Europa
08-12-2009 (10:01) - Marketing
Not Your Daughter’s Jeans (NYDJ), het innovatieve spijkerbroekenmerk dat eerder Amerika veroverde, begint in 2010 haar opmars in Europa. Het afgelopen weekeinde werd de campagne voor Duitsland, Engeland en Nederland gelanceerd in Keulen, waar inwoners geconfronteerd werden met bijzondere spijkerbroeken die aan lantaarnpalen hingen.
NYDJ wordt niet voor niets wonderjeans genoemd. Dat komt omdat de spijkerbroek een maatje kleiner oogt dankzij de innovatieve ‘Lift Tuck Technologie’. De jeans gebruikt iets meer van het elastische lycra, wat zorgt voor meer draagcomfort. Het echte geheim schuilt in de weeftechniek. Het gepatenteerde criss-cross ontwerp zorgt voor meer stretch aan de voorkant. Daardoor wordt de buik platter en wordt de achterzijde gelift. Vrouwen lijken hierdoor een en soms wel twee maten kleiner te dragen.
In Amerika is de spijkerbroek in korte tijd uitgegroeid tot een rage, niet in het minst omdat Oprah Winfrey NYDJ in haar programma uitriep tot ‘best zittende en meest comfortabele jeans ooit gemaakt’. Volgens haar is NYDJ ‘de nummer 1 jeans voor echte vrouwen met echte rondingen’.