Zomernieuws (9): brildrager onvoorbereid op vakantie

19-07-2013 (08:16) - Marketing

4 op de 10 Nederlanders gaan dit jaar met de auto op vakantie. Veel brildragers gaan onvoorbereid op autovakantie. Maar liefst 70 procent van de brildragers laat de ogen nooit checken voor ze met de auto op vakantie gaan, zo blijkt uit onderzoek van Specsavers. 
 
Binnen deze groep is het voor ruim 40 procent zelfs langer dan een jaar geleden dat zij hun ogen lieten testen. Ook neemt meer dan de helft van de brildragers geen reservebril of -lenzen mee tijdens een lange autorit. Om automobilisten deze zomer te helpen om veilig op weg te gaan, organiseert Specsavers in samenwerking met Shell de Super Service Zaterdag op een aantal plaatsen in Nederland.
 
De autovakantie is populair in Nederland. Favoriete bestemmingen zijn Duitsland (40%), Frankrijk (39%) en België (25%). Lange ritten vragen veel van de ogen. Zo heeft 30 procent van de Nederlanders snel last van vermoeide ogen en 22 procent van rode en geïrriteerde ogen. Daarnaast is tweederde wel eens in een gevaarlijke situatie gekomen door slecht zicht. Belangrijkste oorzaken zijn hevige regenbuien (46%), verblinding door de zon (38%) en mist (30%).
 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Bureaus

Media

Economisch