Audax en Schiphol verlengen samenwerking

09-06-2023 (11:59) - Media

Het contract tussen Audax Retail en Royal Schiphol Group geldt voor de winkels op Schiphol Plaza en achter de securitycontrole. Audax gaat zich op verschillende manieren verder profileren op de luchthaven.

De recente opening van de vernieuwende winkel in Lounge 1 is daarvan het eerste concrete resultaat. In september volgt de heropening van de winkel op Schiphol Plaza, die wordt omgebouwd tot Bruna.

Hans Willem Cortenraad (CEO Audax): “Wij zijn erg blij met de voorzetting van het langdurig partnership met de luchthaven. Deze verlenging zien wij als een bevestiging van onze goede relatie met Schiphol en dat we als Audax Retail dé expert zijn op het gebied van travel retail met een leesformule.”

Audax is op Schiphol op dertien locaties te vinden, waarvan twee op Plaza en achter de security met zeven winkels en vier instore verkooppunten. Deze elf locaties hebben aangepaste namen voor de internationale reizigers, zoals News & Books en Travel & Culture.

Opening leeswinkel in Lounge 1

Op dit moment worden zowel Lounge 1, de Schengen lounge, als de terminal verbouwd om deze beter te laten aansluiten bij de klantbehoeftes van reizigers. Schiphol breidt de lounge uit, past looproutes aan en vergroot en vernieuwt het aanbod aan voorzieningen zoals horeca en winkels. Op 9 juni om 02.30 uur is hier de nieuwe leeswinkel van Audax, als eerste winkel tijdens de verbouwing van de gehele lounge, voor het publiek geopend.

Deze locatie heeft een aantal specifieke service gerichte elementen. Zo is de winkel gecombineerd met een koffiesalon, vanuit de gedachte dat mensen die door de securitycontrole komen, zijn begonnen aan hun vakantie en dan graag iets willen drinken en lezen. Maar ook aan de passagiers met haast is gedacht. Er is een grote nadruk op zelfscan, zodat klanten nog sneller hun aankoop kunnen doen.

Arthur Reijnhart (Director Commercial bij Royal Schiphol Group): “Met de opening van deze winkel zetten we een eerste zichtbare stap naar de vernieuwde Lounge 1. Met het nieuwe winkel- en horecaconcept willen we reizigers comfort en een fijne reiservaring bieden. Audax is een partner die deze ambitie omarmt en daar concrete invulling aan geeft in hun winkels op de luchthaven.”

Bruna op Schiphol Plaza volgende nieuwe winkel

De winkels voor de securitycontrole komen onder het Bruna-label. Audax Retail heeft bewust de strategische keuze gemaakt om op deze high traffic locaties te kiezen voor dit sterke oer-Nederlandse merk om optimaal gebruik te kunnen maken van de bestaande landelijke merkbekendheid. In september opent op Schiphol Plaza de eerste nieuwe Bruna. 


Bureaus

Marketing

Economisch