Groeispurt teletekst via internet

27-05-2008 (10:45) - Media

Teletekst blijft het goed doen onder Nederlanders. Bijna 12 miljoen mensen (vanaf 13 jaar) gebruiken de informatiedienst regelmatig. Vooral jongeren zijn er blij mee: in de groep 13-34 jaar zegt 97 procent Teletekst een goed en actueel medium te vinden. Dat blijkt uit onderzoek van Intomart GfK. Voor veel Nederlanders is Teletekst nog steeds een belangrijke bron voor eerste informatie, en ook sport, weer en de tv-gids worden veel bekeken.
Teletekst op internet groeit in populariteit. In 2008 leest 32 procent Teletekst zowel via tv als het web. Internet vult hierbij de informatie op tv vooral aan. Daarnaast blijkt dat men teletekst via  internet niet alleen gebruikt om zich te informeren, maar dat er ook een  interessante conversie plaatsvindt. Een op de vijf teletekstlezers geeft  aan wel eens een website te bezoeken naar aanleiding van informatie op  teletekst.

Bureaus

Marketing

Economisch