Readershouse wordt Pelican
30-07-2008 (00:00) - Media
Readershouse/Hearst Magazines, de uitgever van CARROS, Nautique, En France en The Big Black Book, gaat per 1 augustus van naam veranderen. Vanaf dat moment gaat de uitgeverij verder als ‘Pelican Magazines Hearst’.De naamswijziging is een gevolg van de splitsing tussen de divisie sponsored magazines – tegenwoordig Readershouse Brand Media – en de divisie publieksbladen, zoals die onlangs is doorgevoerd. Onder leiding van Frank Kloppert zal het bladenportfolio van Pelican Magazines Hearst binnen afzienbare tijd worden uitgebreid met diverse titels, het is echter nog te vroeg om alle namen te noemen.
Met betrekking tot één titel zijn de besprekingen inmiddels afgerond: Golf Estate. Kloppert: ‘Een mooie aanvulling op ons pakket, in alle opzichten. Golf Estate richt zich op de mensen die op zoek zijn naar een eigen huis in een premium golfomgeving, of daar dicht bij in de buurt. Achterin Golf Estate staat een katern met een overzicht van ’s werelds mooiste huizen rond golfresorts.’ Golf Estate werd tot nu toe uitgegeven door Golf Estate Publishing in Naarden.
Hearst
Het feit dat de Amerikaanse uitgeverij Hearst via een minderheidsbelang ook in de nieuwe opzet aan Pelican Magazines verbonden blijft, ziet Frank Kloppert als een groot voordeel. ‘Het is geen geheim dat ik met enkele van onze titels plannen heb om ze in het buitenland op de markt te brengen. Daarvoor is de kennis en back-up van Hearst van onschatbare waarde. Hearst is overigens sowieso erg enthousiast over onze plannen voor de nabije toekomst. Vandaar ook dat wij hen met trots in onze nieuwe naam hebben opgenomen.’