SBS van start met ProgrammaGemist

09-07-2008 (10:17) - Media

SBS heeft, relatief lange tijd na de lancering van Uitzending Gemist (NPO) en RTL Gemist ook een online dienst waar tv-kijkers programma’s kunnen terugkijken: Programma Gemist. De site, nu nog bijzonder kaal, is volgens MarketingFacts een nieuw SBS-concept. Het is de volgende stap in de actieve uitbreiding van de drie SBS-zenders op internet.

Eerder lanceerde het omroepbedrijf al MyVideo, een soort YouTube binnen de grenzen van de SBS-programmering. Programma Gemist kan al worden toegevoegd aan je favorieten op netwerkplatforms als Hyves, FaceBook en Twitter. SBS ziet een markt voor een onafhankelijke portal, in het voordeel van de consument en die van de omroep. Zodra een bezoeker voor een programma kiest gaat het traffic door naar de omroepsite. Dus de omroepen krijgen bezoekers en de consument heeft een duidelijk overzicht.

MarketingFacts

Bureaus

Marketing

Economisch