Screenforce lanceert aanvraagplatform voor TV-campagnes
06-05-2020 (10:00) - Media
Met de lancering van een nieuw aanvraagplatform voor TV-campagnes zet Screenforce een nieuwe stap in de ontwikkeling van de TV-inkoopmarkt. Na de introductie van het vernieuwde TIP platform eind 2019 volgt nu de lancering van een nieuw onderdeel van TIP dat bijdraagt aan het vereenvoudigen van het TV-inkoopproces.
Reclamebureaus, mediabureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN kunnen dit voortaan doen met TIP. Naast het doen van aanvragen kan het uitgebreide platform ook gebruikt worden voor het aanleveren van TV-commercials bij de vier aangesloten TV-exploitanten.
TIP staat voor TV Informatie Punt en wordt door Screenforce kosteloos aangeboden aan bureaus en adverteerders die rechtstreeks inkopen bij de Ster, Talpa Network, Ad Alliance of ORN. In TIP hebben gebruikers reeds toegang tot de actuele data van hun ingekochte TV-campagnes. Met de nieuwste uitbreiding faciliteert TIP het hele TV-inkoopproces: van het aanvragen en wijzigen van TV- campagnes tot en met het aanleveren en archiveren van TV-commercials.
Met de komst van het nieuwe aanvraagplatform kunnen bureaus en adverteerders een campagne aanvragen bij de Screenforce exploitanten. De campagne aanvraag wordt samengesteld door voor elke exploitant de periode te kiezen en de juiste pakketten en doelgroepen te selecteren. Na het invullen van het budget worden de GRP’s berekend voor de gekozen doelgroep. Aanvragen worden automatisch doorgezet naar de betreffende exploitant. Na verwerking van de aanvraag is de campagne in TIP terug te zien.
kosteloos
Het gebruik van TIP is kosteloos. Het is een service die Screenforce aanbiedt namens de Nederlandse TV exploitanten. Een verzoek tot het verkrijgen van een login kan aan Screenforce verstuurd worden via info@screenforce.nl