VARA-campagne: wees verschillig

28-08-2008 (10:32) - Media

De VARA start komend seizoen een nieuwe campagne: Wees Verschillig. Hierin zijn leuzen opgenomen als ‘Hoe gelukkig was uw biefstuk’, Eerlijk bedelen voorkomt bedelen’ en ‘Als niets je meer raakt, mis je alles’. De VARA wil zich meer gaan profileren als maatschappelijk geëngageerde omroep.
De VARA wil mensen betrekken bij samenleving en cultuur en mensen aan het denken zetten.

De omroep heeft verder budget vrijgemaakt voor meer research door de redacties van praatprogramma’s. VARA-voorzitter Vera Keur zegt in de NRC: ‘Wij maken ons zorgen over een door het verlangen naar hoge kijkcijfers ingegeven extreme focus op de waan van de dag. Sectoren van de maatschappij die niet goed zichtbaar zijn op televisie zouden meer aandacht moeten krijgen.’


De VARA start in januari met een ‘progressieve debat-website’ onder redactie van Francisco van Jole. Keur zegt hierover: ‘Het is jammer dat op internet het politieke en maatschappelijke debat gemonopoliseerd wordt door rechtsige sites als GeenStijl. Wij willen daar graag een aanvulling op bieden, waar onfatsoenlijke bijdragen streng gemodereerd worden.’

Mediajournaal

Bureaus

Marketing

Economisch