Vierde editie Vogue Fashion’s Night Out Amsterdam trekt duizenden bezoekers

12-09-2015 (20:51) - Media

20.50 uur - Vrijdagavond vierde Vogue Nederland de mode met de vierde editie van Vogue Fashion’s Night Out.

Dit internationale Vogue-event vond voor het eerst plaats in New York in 2009 en werd door Anna Wintour bedacht om winkelbezoek te stimuleren. Dit jaar was de grootste Amsterdamse editie tot nu toe, met live-optredens, customized ontwerpen, limited edition-producten en instore events in meer dan zestig deelnemende winkels in het Museumkwartier.
 
Om 18.00 uur vertrok een openingsparade van vier Mercedes-Benz-oldtimers, voorgegaan door een jazzband, vanuit de Van Baerlestraat richting de speciale Vogue-store in de Hobbemastraat. Daar verklaarde Vogue-hoofdredacteur Karin Swerink Fashion’s Night Out voor geopend.

Vooral de signeersessie van Viktor & Rolf in de Vogue-store zorgde voor lange rijen. De ontwerpers signeerden daar honderd van de door hen speciaal voor Vogue Fashion’s Night Out 2015 ontworpen T-shirts.

Tussen de in-store feestjes en rode lopers door waren er ook winkels die niet meededen  met het mode-event. De reden: het commerciële evenement past niet bij hun imago. 'Omdat het ons publiek niet is, zagen we in de jaren dat we meededen helemaal geen verschil. Het kost veel geld en moeite om zoiets te organiseren, dus voor ons is het niet relevant,” meldt een verkoopmedewerkster van modemerk Tru Tussardi op de P.C. Hooftstraat op fashionunited.nl.
 


Bureaus

Marketing

Economisch