bol.com is 'Beste Webwinkel van Nederland 2016'

24-03-2016 (21:22) - Awards

Tijdens de jaarlijkse uitreiking van Thuiswinkel Awards in Noordwijk aan Zee wist bol.com vanavond alle nominaties te verzilveren. Naast deze award nam bol.com ook de publieksprijs ‘Beste Online Warenhuis’ in ontvangst. Met het winnen van deze twee awards komt het totaal aantal gewonnen Thuiswinkel Awards voor bol.com, sinds de start van de verkiezing in 2002, op 46.    

Sinds vorig jaar kunnen deelnemende webwinkels aan de Thuiswinkel Awards nog maar voor één categorie van de Publieksprijzen XL genomineerd worden. Dit jaar nomineerde het publiek bol.com, samen met Hema.nl en Blokker.nl, voor de categorie Warenhuis. Uit alle inzendingen voor de Thuiswinkel Awards heeft de vakjury bol.com bovendien tot ‘Beste Webwinkel van Nederland 2016’ uitgeroepen. 

Sinds 2010 heeft bol.com het aantal speciaalzaken sterk uitgebreid waardoor het assortiment is toegenomen van 2,5 tot 10 miljoen artikelen. Het assortiment groeide in deze jaren ook dankzij de introductie en uitbreiding van het business model ‘Verkopen via bol.com’ en de toevoeging van luxe beauty merken in 2015. Daarnaast stond het afgelopen jaar voor bol.com vooral in het teken van verdieping waarbij service en kwaliteit nog meer focus kregen. Zo zijn alle speciaalzaken verbeterd door onder andere de toevoeging van nog meer productinformatie en inspirerende content bij miljoenen artikelen en is het winkelen bij bol.com via smartphone nog makkelijker geworden dankzij verbeteringen in de mobiele app.   

In 2015 bestelden klanten bij bol.com meer dan ooit, met een record van 350.000 artikelen op één dag. Ze kregen daarbij nog meer keus in levering. Zo werd het aantal afhaalpunten sterk uitgebreid en introduceerde bol.com avondlevering en de same day delivery dienst ‘Vandaag Ophalen’. Voor ondernemers die via bol.com verkopen ontwikkelde bol.com de service ‘Logistiek via bol.com’, zodat ze nu ook hun fulfilment kunnen uitbesteden aan bol.com en klanten voor een nog groter deel van het online aanbod kunnen rekenen op de bol.com dienstverlening. 

Bol.com is al sinds de opening in 1999 één van de populairste winkels van Nederland en België. bol.com kan inmiddels rekenen op het vertrouwen van 6 miljoen klanten in Nederland en België. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, sieraden, horloges, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com is onderdeel van Ahold.