SJP reikt 5 Magneten uit

09-11-2012 (08:23) - Awards

Gisteren werden tijdens de Employer Branding Experience 2012 in het Circustheater te Scheveningen de Magneten uitgereikt. De Stichting Jaarprijzen Personeels-communicatie beloont jaarlijks creativiteit in arbeidsmarkt-communicatie. 
 
SJP-voorzitter Hans Kroonen:  “De SJP ziet creativiteit als strategisch HR instrument binnen het spectrum van Employer Branding. Het bouwen aan een sterk werkgeversmerk, relaties aangaan met je belangrijkste doelgroepen, interne communicatie, het recruiten van talent. Talent dat past bij het DNA van je organisatie en daar iets aan toevoegt. Het vinden van dat DNA legt de basis voor je onderscheidend vermogen, maar gaat pas werken als je het relevant en creatief kunt vertalen.'
 
De lat ligt hoog en dat maakt de Magneet tot meest begeerde prijs in arbeidsmarktcommunicatie. Ook dit jaar was de jury van creatieven, strategen en opdrachtgevers kritisch. Van de 54 inzendingen werden er 14 genomineerd en 5 bekroond. 
 
De Magneten gingen naar:
 
Creativiteitsjury
Ahold Europe; Gewoon bij Albert Heijn – Young Works
De Koninklijke Luchtmacht; Base X-deels2 - ARA M/V
Ministerie van Defensie; Technicus bij Defensie, je moet het maar kunnen – Steam/Maximum
Achmea; Achmea betrekt haar klanten bij werving trainees – De PersoneelZaak
 
Efffectiviteitsjury
PostNL; Postbezorger, deel van je leven – Publicis Personeel
 
Jong Talent
De SJP schrijft ieder jaar een wedstrijd uit onder studenten. Met het doel jonge creatieven kennis te laten maken met arbeidsmarktcommunicatie. Dit jaar was de opdracht jongeren te interesseren voor het vak kapper. Een van de ambachtelijke beroepen waar, met name in de provincie, grote tekorten worden verwacht. De winnaars waren Alvin de Groot en Joris van der Vorst van de Junior Academie voor Art Direction met de campagne ‘Welke geschiedenis ga jij knippen?’
 
Nominaties en Magneten zijn te zien op www.sjp.nl en in het SJP Jaarboek. 
 

 


Reacties

Collega's van de PersoneelZaak. Gefeliciteerd met een prachtige magneet voor een zeer opvallende campagne voor Achmea. Topwerk!
Jeroen Kaal @ 09-11-2012 13:07 uur