Tweemaal prijs voor IKEA

05-07-2012 (08:52) - Awards

Het verpakkingsontwerp van IKEA SKARPSILL sprotfilet is onlangs bekroond met twee grote designprijzen. Het ontwerp won een Red Dot Award en goud op het Cannes Lions International Festival of Creativity. IKEA SKARPSILL is in Cannes bekroond met goud in de categorie Packaging Design.
 
Ook won het ontwerp een Red Dot Award in de categorie Communication Design 2012. De verpakking is ontworpen door het Stockholm Design Lab. De verpakking van IKEA SKARPSILL heeft de karakteristieke kenmerken van een klassiek blikje, maar is tegelijkertijd modern en innovatief. IKEA SKARPSILL sprotfilet - een lichtgezouten, ansjovisgekruide haring - is één van de producten die wordt verkocht in de Swedish Food Market van IKEA. Sinds 2001 kunnen klanten hier terecht voor meer dan 150 verschillende Zweedse producten. Van visspecialiteiten, tot de bekende Zweedse gehaktballetjes en Zweedse zoete lekkernijen.