180 wint Gouden Europese Effie

27-09-2007 (10:36) - Bureaus

180 Amsterdam won gisteravond een Europese Effie tijdens de EACA Euro Effies Awards in Brussel. Het succesvolle bureau won goud in de categorie 'Entertainment Sports Equipment'  voor de +10 World Cup campagne voor Adidas. Deze campagne werd gelanceerd in 2006 en werd als de grootste Adidas campagne ooit neergezet bij het afgelopen WK voetbal, het merk Adidas scoorde als merk ook veruit het beste bij dat toernooi. Het is het derde achtereenvolgende jaar dat 180 goud of meer wint bij de Europese Effies, een prijs die vergelijkbaar is met de Effies in Nederland, het gaat ook hier om de effectiviteit. Vorige successen betroffen de “Impossible is Nothing” campagne uit 2005 en in 2006 was 'Impossible Field’ goed voor goud en een Grand Prix. Het winnen van een Europese Effie maakt de +10 campagne een van de succesvolste campagnes die 180 heeft gemaakt.

Founding partner van 180, Guy Hayward, gaf aan blij te zijn dat creativiteit doorslaggevend bleek: “It’s refreshing that the difference between the winners and the finalists was the quality of the creative work. More evidence that it is the quality of the creative work that delivers the effectiveness in the end”

meer over 180:

08-05-2007 - Top 180 LA compleet

Media

Marketing

Economisch