2009: MORE Volvo
02-01-2009 (12:00) - Bureaus
In 1959 vond Volvo de driepuntsgordel uit, ter ere waarvan Volvo 2009 start met een veiligheidscampagne. MORE creëerde als beeldmetafoor een moeder met haar beschermende handen als een driepuntsgordel om haar zoontje heen. De driepuntsgordel blijkt in de loop van die vijftig jaar de meest belangrijke veiligheidsinnovatie ooit te zijn. Hiermee zit er 'n stukje Volvo in elke auto. De campagne heeft tot doel de unieke positie en perceptie van Volvo als de nummer één in veiligheid te bevestigen.
Middelen van de campagne:
1/1 dagbladen
25" radio
Point-of-sale materiaal
Banner
Bureau: MORE resultaat in merken en mensen
Concept: Rico van Bemmel art
Minco Trip copy
Verantwoordelijk bij bureau: Mariëtte van Dijk
Fotografie: Anja van Wijgerden
Opdrachtgever: Volvo Cars Nederland B.V.
Verantwoordelijk bij klant: Marjolijn van den Heuvel, Charlotte Revet