2009: MORE Volvo

02-01-2009 (12:00) - Bureaus

In 1959 vond Volvo de driepuntsgordel uit, ter ere waarvan Volvo 2009 start met een veiligheidscampagne. MORE creëerde als beeldmetafoor een moeder met haar beschermende handen als een driepuntsgordel om haar zoontje heen. De driepuntsgordel blijkt in de loop van die vijftig jaar de meest belangrijke veiligheidsinnovatie ooit te zijn. Hiermee zit er 'n stukje Volvo in elke auto. De campagne heeft tot doel de unieke positie en perceptie van Volvo als de nummer één in veiligheid te bevestigen. 

Middelen van de campagne:

1/1 dagbladen

25" radio

Point-of-sale materiaal

Banner

 

Bureau: MORE resultaat in merken en mensen

Concept: Rico van Bemmel art

              Minco Trip copy

Verantwoordelijk bij bureau: Mariëtte van Dijk

Fotografie: Anja van Wijgerden 

Opdrachtgever: Volvo Cars Nederland B.V.

Verantwoordelijk bij klant: Marjolijn van den Heuvel, Charlotte Revet

 


Media

Marketing

Economisch