ADCN-Alfa scoort dankzij dagblad
14-08-2007 (10:11) - Bureaus
Dat goede creatie met aandacht beloond wordt, is weer eens aangetoond. Het bij de Cebuco-ADCN workshop bekroonde concept voor een thematische campagne voor de Alfa GT bleek ook na plaatsing in alle dagbladen zeer succesvol. Commercieel manager Thomas Pril van Alfa Romeo is er door de resultaten van het onderzoek van overtuigd dat dagbladen ook thematisch goed werken. De creatieve benadering zorgde ervoor dat de bekendheid van de GT in de doelgroep met 40 procent steeg na een eenmalige plaatsing van de advertentie, ook de intentie om de Alfa GT te gaan bekijken verdubbelde naar 20 procent.De opdracht voor het creatieve team was de nieuwe Alfa GT onder de aandacht van de doelgroep te brengen zodat de identiteit van de auto goed overkomt en de auto als nieuw onder de aandacht gebracht wordt. De Alfa Romeo advertentie die in juni paginagroot in alle dagbladen stond werd door Cebuco nauwkeurig gemonitord met een reclame reactie onderzoek en effectmetingen voor en na plaatsing. Hieruit blijkt dat de advertentie in vergelijking met andere automotive advertenties significant beter communiceert en dat de advertentie ook veel beter wordt gewaardeerd. De advertentie kreeg van de lezer het cijfer 7,3 tegenover een 6,7 voor de gemiddelde auto-advertentie
RReporter