ADCN Jaarboek gepresenteerd
22-11-2011 (08:35) - Bureaus
De ADCN heeft het Jaarboek 2011 bij Lost Boys in de grootste skybar van Amsterdam gepresenteerd. Het Jaarboek bevat het beste creatieve reclame- en vormgevingswerk van het afgelopen jaar. Inclusief Juryrapporten, Hall of Fame, Nederlandse en Engelse synopsis.
Voorzitter Lode Schaeffer reikte de eerste exemplaren uit aan de boekmakers Jeroen van Zwam en Marcel Hartog van Publicis. Harry Obdeijn en Pieter van Velsen volgden, die vanwege hun grote verdiensten voor het vak opgenomen zijn in de Eregalerij van de ADCN, geïnterviewd door Kees Sterrenburg en Aad Kuijper.
Een boek waarin 69 jaarprijswinnaars op de foto zijn gezet door 22 fotografen uit de top van de Nederlandse reclame- en reportagefotografie. Met diegene(n) voor wie ze het eigenlijk doen.
Met iemand die trots op ze mag zijn. Zou moeten zijn. Die ze heeft aangemoedigd de reclame in te gaan. Waar ze de bekroning op één of andere manier aan te danken hebben. Alle foto's werden tijdens de Vernissage ook nog eens geëxposeerd. En daarmee werden de winnaars samen met hun helden in 69 spotlights gezet.