AH en TBWA starten Smurfen-hype
18-02-2008 (09:53) - Bureaus
Albert Heijn kleurt de komende weken nog blauwer dan normaal met de invasie van 29 miljoen kleine, blauwe striphelden: de Smurfen veroveren Nederland! Ter gelegenheid van het 50-jarig bestaan van de sympathieke striphelden van tekenaar Peyo introduceert Albert Heijn in totaal vijftien characters van het Smurfenvolkje. Bij elke vijftien euro boodschappen ontvangen klanten er eentje. Dat kan Grote Smurf zijn, Brilsmurf, Lolsmurf, Baksmurf, Smurfin, Voetbalsmurf en natuurlijk Boodschappensmurf. Aangezien klanten niet weten welke Smurf ze krijgen - elke Smurf is onherkenbaar verpakt - verwacht Albert Heijn dat een forse ruilhandel op gang zal komen om alle vijftien exemplaren bij elkaar te smurfen. Verder kunnen klanten via een spaarkaart sparen voor een grote, pluchen uitvoeringen van de Smurfen.Albert Heijn lanceert vandaag zijn nieuwe campagne die geheel in het teken van de Smurfen staat. In de tv-commercial (TBWA\NEBOKO) krijgt de vertrouwde AH-supermarktmanager Harry heel wat te stellen met de Smurfen, waar Gargamel fanatiek jacht op maakt. Ondertussen valt hij voor de onweerstaanbare charmes van Smurfin.