AKQA Amsterdam lanceert Keep Walking Project
04-11-2011 (10:34) - Bureaus
AKQA lanceert het Keep Walking Project voor het vooraanstaande whiskey merk Johnnie Walker. Het doel van de campagne is consumenten via social media en mobiele interactie actief te laten bij dragen aan projecten die bedoeld zijn om een betere toekomst voor hun gemeenschap te creëren.
De Keep Walking iPhone en Facebook applicaties laten fans in participerende landen ‘steps’ verdienen- een virtuele valuta. Consumenten kunnen hun verdiende steps doneren aan een inspirerend project in hun land. Ze hebben binnen hun land de keuze uit drie verschillende projecten. Steps kunnen verdiend worden door het bijhouden van het aantal stappen die men neemt met de Keep Walking iPhone app of door steps te verzamelen op Facebook door vrienden aan te moedigen mee te doen en content te delen.
De Keep Walking Facebook applicatie houdt per land de gezamenlijke vooruitgang bij van iedereen die steps verdient. Fans delen exclusieve inhoud om steps en beloningen te bemachtigen. Samen bereiken ze meerdere mijlpalen die ze delen met hun netwerk van vrienden om zo momentum op te bouwen terwijl ze een ‘rondje om de wereld lopen’.
Agency: AKQA (Amsterdam office)
Client: Alain Dibo, Global Marketing Manager, Johnnie Walker
ECD: Nick Bailey
Creative Director: Ivar Eden
Copywriter: Lucy-Anne Ronayne
Art Director: Dino Erdmann
Account team: Matt Bain, Chris Henderson
Assistant Producer: Sara-Lee Rost
Executive Producer: Kris Smith