Alpha 69 zegeviert op Lowlands
21-08-2008 (09:52) - Bureaus
Nu de tenten ingepakt zijn, de kleren gewassen en de bandjes naar huis, kan iedereen na een weekend Lowlands de balans opmaken. Zo ook Alpha 69 Communications. Het Amsterdamse full service reclamebureau kan opnieuw terugkijken op een succesvol festivalseizoen met als hoogtepunt Lowlands. De event-activaties voor Electronic Arts, 3FM en Nederland 3 verliepen vlekkeloos en scoorden zowel bij merk als publiek. De introductie van Rockband, het nieuwe spel van games producent Electronic Arts, was uitermate succesvol. Vanaf de opening van het terrein, op vrijdagmiddag, tot zondagavond stond er een lange rij van potentiële bandleden voor de backstage-ingang. Hier kon het Lowlands-publiek zich aanmelden voor zijn of haar five minutes of fame. Backstage werd het publiek klaargestoomd via een spoedcursus. Op het rockbandpodium speelden over drie dagen verspreid honderden mensen het spel waarbij tot maximaal vier mensen een echte band vormen, compleet met zanger, gitaristen en drummer.Backstage
Bij het 3 FM Oplaadstation liep het ook storm. Ruim tienduizend mensen leverden daar hun telefoon in om het apparaat een uurtje later weer opgeladen op te halen. Dit idee van Alpha 69 is al jaren een succes en werd vorig jaar geadopteerd door 3FM, nadat eerdere jaren Orange en KPN al het oplaadstation sponsorden. Voor Nederland 3 verzorgde Alpha 69 Communications een internetcafé. Dit werd goed bezocht, vooral op de momenten dat de speciale Ziejeop3 Backstage-tours begonnen. Deze tours, georganiseerd door Alpha69, met als tourleider comedians Harry Glotzbach en Johan van Gulik waren opnieuw legendarisch. Deze zijn terugt te zien op de website van Nederland 3.