AMMA-nominaties
10-04-2008 (10:18) - Bureaus
De hoofdjury heeft de nominaties voor de elf categorieën van de AMMA 2007 vastgesteld. De AMMA (Annual Masters of Media Awards) uitreiking wordt dit jaar voor de zevende keer door de MWG georganiseerd. Op donderdag 15 mei 2008 ontvangen de winnaars hun AMMA tijdens de feestelijke uitreiking in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Dit jaar heeft de uitreiking het thema: ‘Connecting’. De kaartverkoop gaat vandaag van start via www.mwgamma.nl.De nominaties voor de Beste Mediastunt, Beste Media-/Middelenstrategie, Beste Monomedia-inzet, Media-adverteerder van het jaar en Mediabureau van het jaar zijn bepaald door de hoofdjury van de AMMA 2007 onder leiding van juryvoorzitter Albert Winninghoff. De hoofdjury koos deze genomineerden uit de shortlists die per categorie door specialistenjury’s zijn samengesteld uit alle inzendingen. Opmerkelijk is dat in de categorie Beste Media-innovatie er helaas geen nominatie en dus geen winnaar naar voren gekomen is. Daarom staat bij deze categorie hieronder geen case vermeld.
De nominaties voor de Hans du Chatinier-prijs voor studenten en voor professionals zijn gekozen door een vakjury. De genomineerden voor het YIM Mediatalent van het jaar zijn door een jury gekozen tijdens een workshop waarin de deelnemende mediatalenten een ‘real life’ case moesten maken. De nominaties voor de Exploitant van het jaar en Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar), komen voort uit een online enquête. De genomineerden voor Mediabureau van het jaar zijn tot stand gekomen door het oordeel van een jury bestaande uit vakjournalisten.
De genomineerden van de MWG AMMA Awards 2007 zijn:
Media-adverteerder van het jaar
Holland Casino (mediabureau MindShare)
Rabobank (mediabureau Kobalt)
Beste Media-/Middelenstrategie
Nokia l'Amour Fashion collection, MediaCom
Axe Bomchickawahwah, MindShare
Airwick Moods, Mediaedge:cia
Beste Mediastunt
De Bokitokijker van FBTO, DDB
Etcetera nieuwjaarskaart, dit jaar van elfstedenijs, Etcetera
Nike T90 put it where you want it, MindShare
Beste Monomedia-inzet
Contact met Nederland, Zed Digital Nederland
ikkanstoppen.nl, OMD Nederland
Grolsch Llowlog; de grootste live weblog aller tijden, Initiative
Seeing is believing: experiencing Microsoft Office 2007 is buying it, Universal Media
Mediabureau van het jaar
ZenithOptimedia
Initiative
YIM Mediatalent van het jaar
David Barens, Neo@Ogilvy
Ivor van Maaren, MindShare
Myreille Dekkers, M2Media&More
Hans du Chatinier-prijs voor professionals
Uitgesteld kijken in de kijkcijfers, Stichting KijkOnderzoek
NOM print monitor, Stichting NOM en Intomart GfK
Blue Delphi, Kobalt
Hans du Chatinier-prijs voor studenten
Adverteren op de radio: Non-spot advertising of toch spot advertising? Miranda de Lange (Universiteit van Amsterdam)
Retail digital signage: does it really add something to a retail store? Joris Oomen (RSM Erasmus University)
Exploitant van het jaar
JCDecaux
Radio538
Hillenaar Outdoor Advertising
Sky Radio
Carl Lipp-prijs (Mediavertegenwoordiger van het jaar)
Mascha Colmans-de Graaf, JCDecaux
Marlène Wickel, Jean Mineur Mediavision
Erik Dol, JCDecaux
Beste Media-innovatie
Geen genomineerde en winnaar in deze categorie.