Artmiks ontwikkelt campagne Llink

20-01-2009 (09:48) - Bureaus

Voor het Llink-programma de ConsuMinderman, met Sebastiaan Labrie, heeft Artmiks een campagne ontwikkeld die het weggooien van bevroren eten uit de vriezer moet gaan verminderen.

‘Er zijn freshers en freezers. De laatste groep weet hoe om te gaan met de vrieslade. Ze schrijven op de vriesdoos wat en wanneer het in de vriezer gaat en eten met enige regelmaat uit de vriezer. De fresher daarentegen koopt het liefst verse producten en vriest de restjes in, maar vergeet die vervolgens op te eten. Een enorme energie en voedselverspilling tot gevolg blijkt uit een klein onderzoek’, zegt Marco de Boer, creatief directeur van Artmiks.
De campagne ‘Vriezer Vrijdag’ wordt getrokken door een klein stripfiguurtje Frio uit Rio en wil de jonge fresher helpen herinneren op vrijdag uit de vriezer te eten. De promotie  bestaat uit een postercampagne, een guerrilla-actie in winkelcentra’s en een koelkastplakker.

LLink gebruikt de campagne in zijn programma ‘de ConsuMinderman’ vanaf 28 januari aanstaande.

Klant: LLink / de ConsuMinderman   
Concept: Marco de Boer / Paul Oram
Creatie: Paul Oram / Pablo Dias / Bas Huissen
Copy: Mattijs Winter
Illustratie: Roel Venderbosch

 


Media

Marketing

Economisch