Bacardi zoekt reclamebureau

12-08-2008 (10:34) - Bureaus

Reclamebureaus opgelet, er valt een grote vis binnen te halen. Bacardi heeft het mondiale account voor zijn rum in de etalage gezet. Nu nog werkt WPP’s Y&R op het account voor de drankenfabrikant. Volgens Bacardi is de nieuwe review niets persoonlijks naar het huidige bureau toe, maar wil het bedrijf een frisse blik op de zaken in verband met veranderende patronen onder de consumenten.
Bij ons heeft de naam ‘Bacardi’ een wat vreemde bijklank gekregen door de tot voor kort zeer populaire Breezers, met name genuttigd door zeer jonge amorele meisjes die al snel de geuzennaam ‘Breezersletjes’ meekregen. Bacardi is het grootste rummerk ter wereld en had vorig jaar een omzet van 2.5 miljard dollar. Ook andere merken van Bacardi zouden bij een ander reclamebureau ondergebracht kunnen worden. Het gaat om Grey Goose vodka, Dewar's whisky en Bombay Sapphire gin. Bureaus die naast Y&R voor het drankmerk werken, zijn: Leo Burnett, McCann Erickson, 180 Amsterdam en 23 Red.

Adage

Media

Marketing

Economisch