BBDO-leut voor Obama

04-11-2008 (10:49) - Bureaus

Morgen weten we het zeker. Senator John McCain wint nipt de Amerikaanse presidentsverkiezingen omdat de gemiddelde Yank toch liever niet op een relatief onervaren zwarte Democraat stemt (?). En vandaag is de dag dat de meeste Amerikanen naar de stembus hobbelen, voor Starbucks de mogelijkheid om de verkleumde mannen en vrouwen te helpen aan een gratis bekertje troost, mits je daadwerkelijk ook je stem hebt uitgebracht. De free coffee campaign werd aangekondigd via een commercial gemaakt door reclamebureau BBDO (Omnicon), afgelopen weekend in de pauze van het zeer populaire Saturday Night Live. Chief Creative Officer David Lubars is het brein achter de koffiestunt van Starbucks. Het kan nog en duur grapje gaan worden voor de keten. In 2004 gingen 122 miljoen stemgerechtigden naar de bus. Dat aantal zal vandaag naar alle waarschijnlijkheid met grote cijfers overtroffen worden. De barista’s kunnen dus flink aan de slag. Of er ook gratis koffie geschonken gaat worden op de ochtend van 5 november (de kater wegdrinken met een bak leut), is nog niet duidelijk.

Advertising Age

Media

Marketing

Economisch