Belastingdienstcampagne geëerd

15-10-2007 (10:17) - Bureaus

De Belastingdienst heeft de Galjaardprijs 2007 gewonnen. De Belastingdienst heeft zich met een campagne gericht op jongeren met een vakantie- of bijbaantje, die via het Tj-biljet een deel van de betaalde loonbelasting terug kunnen krijgen. De actie riep jongeren op om van het Tj-biljet gebruik te maken. De campagne was volledig digitaal. Het resultaat is dat in de campagneperiode 46.000 extra aanvragen zijn ontvangen en de campagne daarmee de doelstellingen heeft behaald. Uit onderzoek blijkt bovendien dat de doelgroep de ingezette digitale middelen informatief en relevant heeft gevonden. De prijs is vernoemd naar de mede-oprichter en eerste voorzitter van één van de voorgangers van Logeion, de Vereniging voor Overheidscommunicatie. Chiel Galjaard was vele jaren werkzaam als hoofd Voorlichting van de Gemeente Den Haag, leermeester en inspirator van vele communicatieadviseurs, die hij in zijn lange loopbaan heeft opgeleid, gemotiveerd en gestimuleerd. Hij overleed in 2002.

Media

Marketing

Economisch