Belgisch bureau maakt Chinese DWDD

10-07-2009 (09:43) - Bureaus

Het Belgische reclamebureau Mortierbrigade heeft in opdracht van BVN, een reclamecampagne ontwikkeld. Met de campagne wil de publieke tv-zender zich nog beter bekend maken als de zender voor Nederlanders in het buitenland. Hiervoor bedacht Mortierbrigade een passend concept. Met de Chinese versie van DWDD wil BVN de Nederlanders duidelijk maken dat zij zelfs in het buitenland  hun favoriete tv-programma’s niet hoeven te missen.

Er zijn twee  TV-spots en een radiospot opgenomen, met Chinese acteurs, die Chinees praten maar die wel in het echte decor van De Wereld Draait Door zitten. Het logo en de begintune van De Wereld Draait Door kregen een Chinese interpretatie mee. De Chinese Matthijs van Nieuwkerk is omringd door een Chinese Giel Beelen en een Chinese nepschrijver. Ook de Chinese ‘woensdagdichter’ verschijnt.  Daarnaast is  een korte reclame trailer gemaakt alsof de Chinezen het programma promoten op de televisie. Deze is voorzien van schreeuwerige reclameteksten en een Chinese Voice Over die de hoogtepunten van de TV-show opsomt en aanprijst. Dit als extra trekker  om de nieuwsgierigheid aan te wakkeren. Deze trailer is online via www.bvn.tv en Youtube te zien.

Marketing-communicatie adviseur Zoë Lambooy van BVN is tevreden over de samenwerking met het reclamebureau: ‘De keuze viel op de Mortierbrigade vanwege hun bijzondere portfolio en bekroonde campagnes. Ze hebben aan onze verwachtingen voldaan, we waren direct enthousiast over het concept.’

De TV-commercials zijn tot en met 17 juli te zien op Nederland 1, 2 en 3. Verder zijn er in diezelfde periode radiospots te beluisteren op de Wereldomroep, Radio 1, 2 en 5, en via de regionale radiozenders (ORN). Bannering gaat via de websites van de Wereldomroep, Uitzending Gemist en AdLINK Media. Deze laatste heeft een keur aan diverse bekende websites in portfolio, waaronder SBS 6, KPN Vandaag, ViaMichelin, NET 5 en Buienradar.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch