Besides Purple achter DSM’s Knowfort
11-05-2009 (10:19) - Bureaus
Besides Purple, bureau voor visuele communicatie te Amsterdam, heeft voor de nieuwe DSM-dochteronderneming Knowfort Technologies BV de corporate identity ontwikkeld. Behalve een logo, huisstijl en website zocht de opdrachtgever ook een originele invulling van het merk om direct een onderscheidend en innovatief bedrijf neer te zetten. Gekozen is om waarden als duurzaamheid, innovativiteit en creativiteit over te dragen in een introfilm op de website en in het verhuisbericht waarmee Knowfort werd geïntroduceerd.
In het logo van Knowfort moest enerzijds de innovatieve inslag van het bedrijf tot uitdrukking komen en anderzijds het solide, betrouwbare karakter. De huisstijl werd toegepast in diverse middelen, waaronder briefpapier, enveloppen, business cards en een PowerPoint sjabloon. Op basis van deze huisstijl is ook de website gerealiseerd van concept tot oplevering (ontwerp, techniek en content). De site is uitgerust met een gebruiksvriendelijk content management systeem, zodat het onderhoud eenvoudig en kostenefficiënt kan plaatsvinden. De rol van Knowfort als licentiegever moest zorgvuldig gecommuniceerd worden met de licentienemers. Hiervoor is een verhuisbericht ontworpen waarin de beelden terugkomen die ook op de website en in de introfilm en PowerPoint gebruikt worden.
De disciplines die Besides Purple heeft ingezet in dit traject, zijn: conceptontwikkeling, grafisch en digitaal ontwerp, copy en videoproductie.