Bol, KLM en Landmacht winnen EMMA
16-07-2009 (00:00) - Bureaus
Bol.com, KLM Royal Dutch Airlines en Koninklijke Landmacht zijn de winnaars van de E-mailmarketing Awards (EMMA’s). Dat maakte de jury, onder leiding van Marc Borgers, gisteren bekend.
Op 10 september worden de prijzen daadwerkelijk uitgereikt tijdens de Nationale E-mail Marketing Conferentie, en weten we ook welke cases worden beloond met goud, zilver en brons. De jury (naast Borgers ook Beer Flik, Peter Joziasse, Paul Petermeijer en Michel Schaeffer) beoordeelde de ingezonden e-mailcampagnes onder meer op effectiviteit, creativiteit, functionaliteit en als onderdeel van de totale communicatie.
Marc Borgers: ‘De kwaliteit van de cases was dit jaar bijzonder hoog. De jury heeft zich uitvoerig moeten beraden om tot een weloverwogen besluit te komen. E-mail wordt in deze mindere economische tijd steeds meer en steeds profesioneler ingezet. In de cases zien we dat het kanaal met regelmaat als alternatief voor Direct Marketing en telemarketing wordt ingezet.’
Winnaars in alfabetische volgorde:
- bol.com. Case: De Wereld van bol.com i.s.m. Born05
- KLM Royal Dutch Airlines. Case: KLM BlueBiz lifecycle, van e-mail contacten naar waardevolle relaties i.s.m. Close Contact en MichaelStraathof.com
- Koninklijke Landmacht. Case: Real-time Dynamic Imaging i.s.m. OMG/Mailmedia, Maximum en Publicis