Boondoggle en Heinz hit op Facebook

05-10-2011 (08:48) - Bureaus

 Met de lancering van de First Harvest campagne, heeft Heinz Europe de aftrap gegeven van een reeks campagnes die inzetten op het werven van fans op Facebook. Heinz heeft hierbij de keuze gemaakt om te investeren in kwalitatief contact met haar klanten. Boondoggle Amsterdam werd niet alleen gevraagd om deze campagnes te ontwikkelen en uit te rollen in Nederland, België, Frankrijk, Zweden, Spanje en Duitsland, maar ook om voor deze zes landen een nieuwe Heinz website te lanceren.   

Voor de introductie van First Harvest, een exclusieve gelimiteerde oplage ketchup, nodigt Heinz ketchupfans op www.heinzeersteoogst.nl uit de groei van de tomatenplanten te volgen en laat ze als eerste de nieuwe ketchup proeven. Elke 57ste bezoeker die connect met Facebook krijgt een genummerde fles Heinz First Harvest, nog voor de eerste oogst de winkels bereikt heeft. Op zich is het mechanisme heel eenvoudig, het leverde binnen een week bijna 5000 fans op voor Heinz Nederland op Facebook.  

Astrid Groenwegen, partner bij Boondoggle Amsterdam: ‘We weten uit onderzoek dat Facebook fans veel meer geneigd zijn om merken aan hun vrienden aan te bevelen en vaker geneigd zijn om de producten te kopen. Daarnaast ligt de kracht van Facebook op twee vlakken: je kan continu in contact blijven met je publiek en als je het goed doet, dan delen ze wat je doet bovendien met hun vrienden. Heinz gelooft helemaal in deze aanpak. Daarom hebben ze ons ook gevraagd om niet alleen campagnes voor ze te bedenken die ‘worth liking and sharing’ zijn, maar ook om het hele digitale ecosysteem onder handen te nemen. Zo komt er binnenkort een nieuwe Heinz website in 6 landen, waarbij website en Facebook heel erg verweven zullen zijn.’ 

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch