Bouwmeester van Leeuwen doet Terre des Hommes
04-11-2008 (10:13) - Bureaus
Terre des Hommes heeft kort geleden Bouwmeester van Leeuwen na een korte bureauoriëntatie geselecteerd voor haar overall marketingcommunicatie-aanpak. Bouwmeester van Leeuwen verzorgt de herpositionering van het merk Terre des Hommes, een nieuwe corporate identity en een themacampagne die gisteren van start ging. Door de aangepaste herpositionering zullen alle media en middelen een nieuw gezicht krijgen. Terre des Hommes zet zich in voor kinderen over de hele wereld. Doelgericht en met oog voor resultaat. Daarom steunt de organisatie wereldwijd ruim driehonderd projecten die worden bedacht, opgezet en uitgevoerd door lokale projectpartners.
Opdrachtgever: Terre des Hommes
Bureau: Bouwmeester van Leeuwen
Creatief concept: Anne-lise Heydra, Sophie Gelok
Vormgeving: Edwin Sweep, Niels Kiené, Claire Droppert
Account: Lydia Medinger, Robert Jan van Leeuwen
Verantwoordelijk bij klant: Patrick Krens, Esther Adam
Productiemaatschappij: Shop-around/KaChing
Geluid: Studio Michel Mulders
Duizenden jonge kinderen in zuidoost-Azië zijn het slachtoffer van uitbuiting. Ze werken gedwongen in de prostitutie. Terre des Hommes stopt kinderuitbuiting. De campagne maakt op schurende wijze deze schrijnende situatie duidelijk. Het laat zien dat je een leven kan veranderen als je geld doneert, maar ook wat er gebeurt als er niet genoeg geld binnenkomt. Na donatie zie je direct resultaat. Via sms ontvang je een bericht met het positieve beeld waarin de sekstoerist is vervangen door een lerares, en het vieze straatje door een school.
Bouwmeester van Leeuwen is initiatiefnemer van Creative Cube in Rotterdam. In Creative Cube werken dertien complementaire creatieve bedrijven samen op het snijvlak van communicatie, marketing en technologie. Bouwmeester van Leeuwen werkt als marketing communicatie effect bureau naast Terre des Hommes voor Athlon Car Lease, Bison International, BOVAG, Electrolux Home Products, Gemeente Rotterdam, Madurodam, PON Equipment en Residentie Orkest.