Brand Republic lanceert Back2Basics

09-01-2009 (10:07) - Bureaus

In een periode waarin veel ondernemingen zoeken naar een oplossing voor 'meer met minder', lanceert Brand Republic een nieuwe formule: Back2Basics. Het is de eerste 'fast concept formule' van Nederland en helpt klanten in vijf dagen van vraag naar campagne. De aanpak van Back2Basics is gebaseerd op een vijf stappenplan dat in vijf werkdagen wordt doorlopen. Van een briefing op maandag tot een campagnepresentatie op vrijdag. Het concept wil klanten in deze uitdagende tijd tegen een aantrekkelijk tarief en in hoog tempo helpen communicatie- en reclamevragen te beantwoorden...

Het concept van Back2Basics is geheel gebaseerd op vijf aspecten:


* vijf stappen: briefing, debriefing, concept, uitwerking en campagnepresentatie
* vijf dimensies: (bijv.) intern/instore, online/interactive, direct, marcom en PR
* vijf specialismen: creatieve strategie, concept, creatie, interactive en planning
* vijf dagen (maandag briefing, vrijdag campagnepresentatie)
* vijfduizend euro

Na een intensieve week krijgt de opdrachtgever op vrijdag een uitgewerkte campagne gepresenteerd. Het gekozen concept kan daarna in één werkweek worden uitgewerkt en kort daarop worden uitgevoerd. Concreet kan de campagne binnen tien werkdagen ingezet worden.

Back2Basics belooft klanten een creatieve en effectieve oplossing op het niveau van een 'Volkswagen'. Eric van den Wildenberg: ‘We bieden een creatieve, degelijke en effectieve oplossing. Geen prijswinnaar in Cannes. De bureauformule is gericht op klanten die - gegeven de economische uitdagingen - snel willen schakelen en het contact met bestaande en nieuwe klanten snel en relevant willen aanhalen en intensiveren. Verwacht wordt dat veel van de creatieve vragen gericht zijn op het versterken van de top-of-mind positie van merken en conversie.’
 


Media

Marketing

Economisch