Brandfighters maakt viral Mora-community

15-07-2009 (09:28) - Bureaus

Mora heeft een nieuw broodje, de Rappe Hap, ontwikkeld, en heeft voor viral marketing gekozen om het product aan de man te krijgen. In samenwerking met Brandfighters is een online community gelanceerd, waarop ‘viral talent’ wordt uitgedaagd een humoristische video te maken voor de Rappe Hap.

Mora mikt op studenten met haar jongste telg, en meent middels een viral community deze doelgroep het beste aan te spreken. Aanleiding van de opdracht is dat veel mensen studenten lui vinden, en zij worden nu gevraagd met een filmpje zo grappig mogelijk het tegendeel te bewijzen. Dit onder de pay-off ‘Do your ping in 80 seconds’.

De tien beste videotalenten verdienen een bedrag aan prijzengeld en werken tegelijkertijd aan hun portfolio. Want: ‘Jonge talenten stappen niet zelf op een groot merk af om ze te laten zien wat ze voor zo’n merk kunnen betekenen. Wij zetten de eerste stap en geven talenten een duwtje in de rug’, aldus Jan-Paul de Beer van Brandfighters. ‘Studenten kunnen dankzij huidige technieken steeds meer, het is eigenlijk zonde om daar niets mee te doen’, vult zijn collega Oskar Bolhuis aan.

Mark Linde, Brand Manager bij Mora, wil studenten juist helpen in plaats van tegenzitten. ‘Alle negativiteit rondom de Nederlandse student vinden wij niet nodig, we willen studenten juist ondersteunen met een goedkoop en lekker broodje en de kans geven onze nieuwe viral te creëren’.

De Rappe Hap is een warm, hartig tussendoortje dat met 80 seconden in de magnetron klaar is, en is verkrijgbaar in de smaken saté, kip-zoetzuur en pittig gehakt.
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch