Bruidsvirus GBE op het internet

06-11-2008 (10:08) - Bureaus

Sinds kort waart op internet de viral rond die door GBE communicatie voor Bruidspaleis Den Haag is ontwikkeld. Een viral heeft een hoge attentiewaarde: hij wekt nieuwsgierigheid, sympathie en vertelt een verhaal. De campagne loopt; de aanstaande bruid en haar familie en vriendinnen moeten nu zorgen voor verspreiding van het virus door de viral massaal door te sturen. Aan het medium zal het niet liggen. De inzet van een viral om een bruidsmodezaak te promoten, mag bijzonder genoemd worden in de branche.

Bruidsmodemarketing drijft al sinds jaar en dag op het plaatsen van double page spreads in bruidsmodebladen. Sla een willekeurig trouwblad open - Trouwen, WIT Wedding, Bruid & Bruidegom, Loving You - en de kans is groot dat je er dezelfde advertenties tegenkomt. Ze kosten handenvol geld, en het onderscheidend vermogen is klein. De advertenties zijn stuk voor stuk prachtig doorgestyled. Voor de aanstaande bruid gaat er iets bedwelmends vanuit. Dat is ook waar ze voor bedoeld zijn: de meeste
trouwbladen worden door trouwlustigen gekocht om in de stemming te komen. Maar wil je echt opvallen, dan moet je wat anders doen als bruidsmodezaak. Een viral uitzetten bijvoorbeeld.

In de viral die GBE voor Bruidspaleis Den Haag maakte, volgen we in opeenvolgende photostills een bruid door een donker bos. Een niet voor de hand liggende combinatie in een branche die zich door heldere kleuren en veel wit kenmerkt, maar des te verrassender is het effect. De duur van de viral is 20 seconden, het resultaat van twee dagen filmen in een bos bij Doorn en in de achtertuin van Restaurant Hotel Savelberg in Voorburg. In de making off, die ook onderdeel is van de campagne, regent het nog volop; in de viral is de lucht geklaard. De photostill van de bruid in het bos vormt de bij de campagne horende advertentie. Voor de fotografie is coming man Martin Grega (Outtofocus) verantwoordelijk. De postproductie is verzorgd door de Tsjech Jan Rambousek (Livducci).

Media

Marketing

Economisch