Bureaus doen barmhartig

15-05-2009 (10:02) - Bureaus

Het Adoptieplan van CBS Outdoor biedt dit jaar de zijkant van de bus als creatieve impuls. Het gaat om een nieuwe productvorm: de Sidevue XL. Bureaus die meedoen krijgen twee kwartalen lang een bus onder hun hoede, waarop ze gratis mogen adverteren. Dit initiatief is voor bureaus een bijzondere gelegenheid om de creatieve mogelijkheden van busreclame te benutten. Reclamebureaus kunnen zich vanaf nu weer aanmelden voor editie 2009 van het Adoptieplan.

Aad Kuijper, voorzitter van de ADCN (Art Directors Club Nederland), draagt het initiatief een warm hart toe: ‘Als vereniging zijn wij constant bezig met het zichtbaar maken en verbeteren van het creatieve peil van verschillende commerciële uitingen. Wij omarmen dan ook een initiatief als het Adoptieplan, waarin creatieven de kans krijgen hun ideeën uit te werken en in de praktijk te brengen. CBS Outdoor geeft creatieve teams met het Adoptieplan alle kansen om te scoren.’

Het Adoptieplan heeft in het afgelopen jaar duidelijk zijn vruchten afgeworpen. Een opvallende uiting was vorig jaar de Achmea-campagne van DDB met een achteruitrijdende bus. DDB won daarmee een Gouden Leeuw, een Gouden ADCN Lamp en de Interbest Grand Prix. Deze campagne is een lichtend voorbeeld van de ludieke mogelijkheden van busreclame.

In totaal stelt CBS Outdoor vijftig bussen beschikbaar. Bureaus kunnen zich tot 1 juni aanmelden bij: Jojanneke.Holtrust@cbsoutdoor.nl
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch