Cannes 2009 is (nog) kleurloos

25-06-2009 (13:51) - Bureaus

De straten zijn rustiger dan voorgaande jaren, het Palais des Festivals is minder druk bezocht door ronddartelende, mailende, bellende, bloggende en twitterende journalisten en de PR-meisjes van allerhande sponsoren zijn lang niet zo talrijk als normaal. Ja, de crisis heeft zijn sporen nagelaten op het 56ste International Advertising Festival in Cannes, shit happens. Voor een journalist van ReclameWeek wel zo fijn, er is genoeg ruimte. Voor de bureauwereld is het wat minder: de feestvreugde is getemperd door de relatief lage opkomst in de Zuid-Franse kustplaats.
Wat betreft de Leeuwen – uiteindelijk het ‘ding’ waar alles om draait, de worden nog steeds vergeven. Zo wonnen de Nederlandse bureaus Tribal DDB (Philips) en Skipintro (Rijksmuseum) gisteravond een zilveren Cyber Lion en ging een Bronzen bokaal naar 2009 (Wieckse Witte).
Leuk, fijn, gefeliciteerd. Na enkele andere Leeuwen – nog geen hoofdprijs voor Oranje – weer succes. Helaas houdt het ook dit jaar nog niet echt over voor de Hollanders. Echter kunnen we hier de crisis niet de schuld van geven. De internationale jury’s zien nog steeds weinig grande campagnes uit ons land voorbij schuiven. Wie weet komt daar de komende dagen nog verandering in en kunnen we zaterdag met een opgeheven hoofd het dan nog legere Cannes verlaten.
Cannes 2009 is tot dusver nogal lauw – ondanks de zon en de dertig graden – de organisatie zal het niet willen horen: maar de sfeer zit er nog niet in. Gelukkig doen de feestjes – NO PARTY van MassiveMusic, bijvoorbeeld – het nog goed. De beats en de biertjes gingen er gisteravond nog gewoon in, het was volle bak aan het strand. Crisis of niet: netwerken en dronken worden doen creatieven toch wel, niets houdt dat tegen!
 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch