Cannes-Dagboek Bas (ReclameWeek)
25-06-2007 (10:23) - Bureaus
‘Moord en Doodslag’ in CannesEen kilometer uit het centrum van Cannes, is ReclameWeeks Bas van Druijten getuige en verdachte in een zaak met een luchtje.
23 juni 2007
Lief Dagboek
Rode vlek met pootjes op de muur, vanavond even geen feestje. Ik mep wat muggen met mijn Delegate Handbook. Mijn geweten is schoon, mijn handen ruiken naar zeefruit en mijn lijf naar kokos. Dit is niet de reden van mijn ‘night in’ want elk feestje wemelt van de dure luchtjes die knoflook, aftersun en verse vis vergeefs maskeren moeten. We zijn niet ver van Grasse, parfumhoofdstad van de wereld, maar we stinken. Ik schrijf in de nacht van vrijdag op zaterdag, morgen Film Lions, vanavond even rust. Het is een geweldige week geweest; de zon bracht warmte, vissersboten langoustines, en noeste arbeid bracht goede gesprekken waar ons blad de komende week van zoemen zal. De ellendeling op de foto zoemt niet meer...
Tsja, muggenvrienden, anders komt dat artikel over Lewis Blackwell nooit af. Leuke man, de CEO van Getty Images, vrije geest met de gave van het woord. Nog nooit iemand zo beschaafd het woord ‘motherfucker’ horen bezigen, wordt een goed artikel. De kracht van shockeren en contrastwerking, ik denk dat ie trots zou zijn op mijn foto. De VIP-button voor het ultrahippe DDB-feest ligt doelloos in een hoek van de kamer, ik zou nog kunnen gaan...
Bas van Druijten