Cannes-dagboek Rogier Vijverberg (2)

26-06-2007 (15:59) - Bureaus

Donderdagochtend is het, de dag na de grote uitreiking van de Cyber Lions. Met een licht door de alcohol aangetast hoofd zit ik onder een zestal palmbomen en een strakblauwe lucht dit stukje te tikken. Dit jaar is mijn primeur in Cannes, maar ik begin het te begrijpen. Het gaat hier helemaal niet om de inhoud of om grootse perspectieven, het gaat hier om de feestjes. Als je het hele jaar keihard werkt, mag je best een paar dagen lol hebben met elkaar. Toch?

Gisteren werden de Cyber Lions dus uitgereikt. In een gigantische zaal in het Palais du Festivals werden in grootse stijl de awards erdoorheen gebeukt. De Bronzen Lions kwamen snel over het scherm gescrolld. De zilveren kregen een kort applausje en voor goud en grand prix was er een paar minuutjes extra.

Liefst drie Grand prix werden er uitgedeeld (voor Diesels Heidi, Lipton Tea Partay en Nike Plus) en onverwacht waren die niet. Ook letterlijk niet, want 's middags had de geruchtenmachine zijn werk al gedaan. De prijzenverdeling was denk ik best fair dit jaar. In ieder geval een aardige verdeling tussen groots en klein creatief idee. De Madrileense Adidas-banner vond ik bijvoorbeeld waanzinnig mooi, zelfs al betrof het irritante overlay.

Maar goed, terug naar die feestjes. Lunches, boottochten, borrels, strandfeesten met alles erop en eraan. Aan niets komt het je tekort. Met Qi zijn we lid van Creative Social, een regelmatige get together van interactieve bureaus van over de hele wereld. Zo ook gisteren dus. Niets inspirerender dan met elkaar bier  drinken en ervaringen te delen. Dat was een mooi feestje.

dag 1 Rogier

Media

Marketing

Economisch