Cannes: ‘we’ mogen trots zijn

27-06-2011 (10:50) - Bureaus

22 Leeuwen is het resultaat van een prima oogstjaar voor de Nederlandse bureaus in Cannes. Zaterdagavond kwam er als de kers op de taart een Grand Prix Film bij voor het toch al zo succesvolle Wieden+Kennedy dankzij de Leeuwen-magneet ‘Write the Future’ van Nike. In totaal zijn er 22 Leeuwen gewonnen door Nederlandse bureaus. Dat zijn er zes meer dan vorig jaar.

Zaterdagavond beleefde de Nederlandse delegatie – en dan vooral W+K – de perfecte afsluiter van een prima Festival, hoewel het wat magertjes begon aan het begin van de week. Naast de Grand Prix won W+K Film Goud met Heineken’s ‘The Entrance’ en Brons met wéér ‘The Entrance’ en ‘The Date’, ook voor de bierbrouwer. DDB had Brons te pakken voor het oude vrouwtje in de Volkswagencommercial.

In de categorie Film Craft scoorde W+K nogmaals Goud én Zilver met ‘Write the Future’ en Zilver voor The Entrance (Heineken). BSUR – dat ook een topfestival beleefde – had Zilver voor MINI Countryman ‘Flow’. Bij Titanium & Integrated werden Nike en W+K ook nog eens geroemd.

In totaal won Nederland dit jaar  dus 22 Leeuwen:  de Grand Prix, vier keer Goud, acht keer Zilver en negen keer Brons. W+K is de absolute winnaar met negen Leeuwen. Y&R Not Just Film, Boondoggle, Selmore, Publicis, Ogilvy, Starcom/Muse, dBod/Iris, BrandBase, Pool Worldwide, CCCP, DDB en BSUR vielen ook in de prijzen.
 


Reacties

Prima oogst. Iedereen gefeliciteerd!
Sven @ 27-06-2011 10:58 uur
Mooi inderdaad maar ik kopieer dit letterlijk van de W+K Amsterdam site:
"Founded in 1982, our Amsterdam office is not a Dutch agency,"
Jaap @ 27-06-2011 11:42 uur
That addresses several of my concerns atculaly.
Jennabel @ 06-07-2011 14:14 uur

Media

Marketing

Economisch