CBS digitaliseert Rotterdam

15-01-2009 (10:34) - Bureaus

Rotterdammers kunnen sinds kort het nieuws volgen via zeven futuristische, digitale projectieschermen op het Rotterdamse metrostation Beurs/Churchillplein. Dagelijks passeren hier 90.000 reizigers. City Media Rotterdam is de initiator en eigenaar van de schermen. CBS Outdoor verzorgt exclusief de exploitatie van de advertenties en breidt hiermee het aanbod aan digitale outdoormedia verder uit. De manshoge schermen in een brede metalen lijst, zijn tussen de sporen aan de dragende betonnen bevestigd. De schermen worden dubbelzijdig geprojecteerd door veertien beamers.

De schermen bieden de mogelijkheid om de wachtende reiziger te bereiken met kwalitatief hoogwaardige commercials en informatie. Aan beide kanten worden dezelfde beelden en teksten geprojecteerd. Stan Thijssen, Manager Product Development & Digital Media bij CBS Outdoor: ‘Bovenop ons bereik met traditionele vormen van buitenreclame rollen wij momenteel ook een digitaal netwerk uit. De nieuwe projectieschermen op metrostation Beurs/Churchillplein passen perfect in deze strategie.’

City Media Rotterdam stelt zich ten doel om met grote publieke schermen en kleinere narrowcasting-toepassingen het ‘virtuele spiegelbeeld’ van de stad te vormen. Alle schermen samen vormen straks een open communicatieplatform voor, door en van de Rotterdammers. Met een team van journalisten en vormgevers en onder leiding van hoofdredacteur Oscar Steens verzorgt City Media Rotterdam de nieuwswaardige content voor het platform.


Media

Marketing

Economisch