CBS Outdoor steunt CliniClowns
13-10-2008 (10:00) - Bureaus
Vanaf half oktober gaat de nieuwe CliniClowns-campagne ‘De CliniClowns Klik’ van start op basis van stoppers in de media. Het bureau Downtown Actiemarketing ontwikkelde een nieuw thema in tv, print, radio en online. Het gaat allemaal om de CliniClowns Klik: het moment dat het contact met een ziek kind tot stand komt. Die Klik komt in al z’n vormen naar voren in de gezichten van kinderen. CBS Outdoor maakt als sponsor de buitenreclame mogelijk en dus de Klik op straat. Peter Vader (ofwel CliniClown Pepponi) is ‘spreekbuis’ in de directe communicatie voor CliniClowns: ‘Elk bezoek heeft voor mij nog steeds één heel speciaal, dierbaar moment. Plotseling zie je een hartveroverende glimlach, een blik van aandacht, verwondering, soms aarzelende interesse. Een geweldig moment, want dan zijn de kinderen even helemaal vergeten dat ze ziek zijn. Dan is er die CliniClowns Klik. Dat willen we alle langdurig zieke en gehandicapte kinderen geven.’Neuzenroode
Stichting CliniClowns Nederland biedt kinderen met een ziekte en/of handicap afleiding en plezier. De CliniClowns laten hen weer even baas zijn over hun eigen situatie. Momenteel spelen meer dan zestig speciaal opgeleide professionele CliniClowns in ruim 110 ziekenhuizen en andere zorginstellingen door heel Nederland. Wanneer de CliniClowns niet in het ziekenhuis aanwezig zijn, kunnen kinderen nog steeds in de clownswereld terecht. Door de interactieve CliniClowns Speelkoffer in het ziekenhuis, de spannende online belevingswereld Neuzenroode.nl voor kinderen die thuis worden verzorgd en door verschillende clowneske evenementen voor kinderen en hun gezin.
