CCCP lanceert game webshop voor Hi-Tec
10-06-2011 (09:32) - Bureaus
In 2010 lanceerde CCCP in opdracht van het Britse Hi-Tec Sports ‘Liquid Mountaineering’, een online film die al snel een van de meest succesvolle virals van het jaar bleek. In de film werd een nieuwe extreme sport geïntroduceerd: ‘Liquid Mountaineering’ en volgden we drie jongens die doen wat de mens al eeuwen probeert: lopen over water. De film krijgt een vervolg. Zoals elke extreme sport, heeft Liquid Mountaineering nu haar eigen video game. Maar waar gewone games slechts om fun draaien gaat Hi-Tec een stap verder. ‘The Infinity Run’, zoals de game heet, is in feite een nieuwe en entertaining manier van schoenen verkopen. Voor zover wij weten is dit de eerste ‘gameshop’ ter wereld.
Eelco Keune van CCCP vertelt: ‘Deze game maakt onderdeel uit van een zorgvuldig geplande campagne waarvan de viral het startpunt was. Nu de basis is gelegd kunnen we op een passende manier de schoen onder de aandacht brengen.’
Spelers kunnen kiezen uit een van de drie karakters uit de viral en uit drie verschillende locaties, Amsterdam, de Amazone en Alaska. Het doel van het spel is simpel: zorg dat je droge voeten houdt. Dit doe je door de juiste snelheid te behouden én tegelijkertijd allerlei obstakels te ontwijken. Van Indianen in de Amazone tot witte haaien in de Amsterdamse grachten. Na het rennen kun je het paar waarop je net hebt gerend kopen, en spelers met de hoogste highscores winnen iedere week een gratis paar ultra waterdichte Hi-Tec V-Lite Infinity schoenen.