Christijan racet met MOSES voor Discovery

24-06-2008 (10:19) - Bureaus

Discovery Channel en Sony Computer Entertainment Benelux hebben MOSES gevraagd voor de creatie van een crossmediale campagne op Discovery Channel en discoverychannel.nl. De campagne ondersteunt de online competitie GT Academy van PlayStation in samenwerking met Nissan.
MOSES ontwikkelde en produceerde een actiesite met DTM coureur Christijan Albers. Hij geeft vier weken lang wekelijks nieuwe tips & tricks over het parcours Eiger Nordwand in de game Gran Turismo 5 Prologue. Hiervoor hebben opnames plaatsgevonden op het hoofdkantoor van Sony Computer Entertainment Benelux waar de game door Christijan werd gespeeld in een heuse race simulator. Op de actiesite op discoverychannel.nl kan de bezoeker eigen tips & tricks achterlaten en meedoen met een theorie-examen, waarmee een Playstation®3 en een Gran Turismo 5 Prologue valt te winnen. De campagne wordt ondersteund door online banners en een TV commercial op Discovery Channel.
In augustus vindt de Nederlandse finaleronde van de GT Academy competitie plaats. Hiervan wordt een verslag gemaakt en uitgezonden op Discovery Channel.

Media

Marketing

Economisch