Clockwork bouwt site Homburg Groep

11-11-2009 (09:47) - Bureaus

De nieuwe, complexe website voor de internationaal georiënteerde Homburg Groep wordt gebouwd door Clockwork. De keuze viel op het Amsterdamse bureau na een bureauselectie die geleid werd door MotoMax Media (het media- en marketingbureau dat deel uitmaakt van de Homburg Groep). Clockwork verzorgt het complete redesign en de herstructurering van de verschillende (mondiale) Homburg-websites.

De belangrijkste opdracht is eenheid te brengen in de brede variëteit aan websites die binnen de Homburg Groep bestaat. En het gaat dan niet alleen om visuele en stijlmatige eenheid, maar ook om onderhoudstechnische synergie. Clockwork verzorgt dan ook niet alleen een compleet nieuw interaction en grafisch design, maar ook het technisch fundament van de nieuwe websites. Het gaat dan om – onder andere - websites voor Homburg Groep, Homburg Participaties, Homburg N.V., Homburg Invest Inc. en Homburg Real Estate.

Clockwork is het project begonnen door met MotoMax Media en de Homburg Groep een aantal workshops te beleggen waarin de zakelijke doelstellingen voor de websites werden bepaald.
Gebruikmakend van in totaal 9 ‘personas’ zijn de diverse bezoekerswensen en –eisen in kaart gebracht. Op basis hiervan is Clockwork met de conceptontwikkeling en het grafisch en interactie-ontwerp begonnen. Voor de inhoudelijke invulling werkt Clockwork intensief samen met MotoMax Media.
 


Media

Marketing

Economisch