Comm’pas naar de Efteling
24-06-2009 (00:00) - Bureaus
De Efteling voert momenteel een grootscheepse activatiecampagne. De campagne met de titel ‘Het Sprookjesmysterie’ roept kinderen (en hun ouders) in Nederland op om op zoek te gaan naar 7 uit het Sprookjesbos verdwenen voorwerpen. Elke week ontstaat er een zoektocht naar één van de voorwerpen. Zo zijn bijvoorbeeld het spinnewiel van Doornroosje en de klok waar één van de 7 geitjes zich in verstopte, inmiddels teruggevonden.
Het zoeken en vinden van de voorwerpen vindt zowel fysiek als online plaats. Door middel van het oplossen van raadsels op www.efteling.com is te achterhalen waar de voorwerpen zich in
Nederland bevinden. Iedereen die het goede antwoord via de raadsels weet te vinden, maakt wekelijks kans op één van de 700 Efteling prijzen. Voor degene die het fysieke voorwerp daadwerkelijk vindt, is er een bijzondere prijs weggelegd.
De ondersteuning van deze activatie is bijzonder te noemen. Zo is er een intensieve samenwerking met Wegener NieuwsMedia ontstaan. Lezers van deze dagbladen hebben zelfs een voorsprong bij het oplossen van de raadsels. Daarnaast wordt de actie ondersteund met een tv-commercial op Jetix en non-spot items bij SBS 6.
De realisatie van de campagne is het resultaat van een intensieve samenwerking tussen De Efteling en reclamebureau Comm’pas. Gedurende een aantal maanden is er door deze 2 organisaties zeer nauw en gedreven samengewerkt. Bij dit soort omvangrijke activatiecampagnes is deze manier van werken essentieel. Niet alleen de veelheid aan te ontwikkelen middelen speelt hier een belangrijke rol, ook het continu bewaken van het creatieve proces vraagt veel aandacht.