Connexxion weigert Vandejong-campagne

20-11-2007 (10:09) - Bureaus

‘Ik ben voor/tegen gratis openbaar vervoer. Dus ik studeer Bestuurskunde aan de Universiteit Twente’. Dit is één van de stellingen die hoort bij de campagne voor de opleiding Bestuurskunde, ontwikkeld door communicatiebureau Vandejong. De stellingen moeten jongeren prikkelen met inhoud en laten zien dat de Universiteit Twente een breder opleidingsaanbod biedt dan alleen technische studies. De stelling over gratis openbaar vervoer zou levensgroot terugkomen op een Connexxion-bus. Helaas dacht Connexxion daar anders over. Tot grote verbazing van zowel de Universiteit Twente als Vandejong, werd de reclame geweigerd. CBS Outdoor, verantwoordelijk voor de busreclames van Connexxion, geeft als reden dat er geen busreclame gemaakt mag worden over gevoelige onderwerpen. De ontworpen bus komt er dus niet. Wél werd de kwestie opgepikt door regionale media en verscheen het ontwerp voor de bus alsnog in kranten en op radio en tv.

Media

Marketing

Economisch