Controlesite voor reclamemakers

12-08-2011 (09:21) - Bureaus

In het kader van ‘beter voorkomen dan genezen’ heeft de Stichting Reclame Code (SRC) de website www.checksrc.nl in het leven geroepen. Hier kan de reclamemaker stapsgewijs nagaan of zijn concept reclame-uiting voldoet aan de regels van de Nederlandse Reclame Code (NRC). De nieuwe website is een centrale plek waar SRC naast de regels uit de NRC en de database met uitspraken van de Reclame Code Commissie, twee nieuwe bronnen van informatie biedt: Check SRC! en Pre-copy Advies.

Check SRC! geeft antwoord op veelgestelde vragen bij het maken van reclame, te beginnen met: Waar moet ik op letten als mijn reclame gericht is op kinderen? Via een keuzemenu krijgt men snel een duidelijk inzicht in de valkuilen bij het maken van reclame voor een specifieke doelgroep, bepaald product of via een bepaald medium.

De lancering van www.checksrc.nl vindt tegelijkertijd plaats met de introductie van Pre-copy Advies. Wanneer een reclamemaker de reclameregels uit de NRC heeft gelezen, de uitsprakendatabase en Check SRC! heeft geraadpleegd, maar toch nog met concrete vragen zit omtrent zijn concept reclame-uiting, kan hij pre-copy advies aanvragen bij de afdeling Monitoring & Compliance via het daarvoor bestemde aanvraagformulier. In dialoog met de afdeling Monitoring & Compliance wordt met de adverteerder besproken op welke punten de reclame-uiting mogelijk strijd met de NRC oplevert. Een advies zal vooral praktisch zijn. Aan het verlenen van pre-copy advies zijn kosten verbonden.

 


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch