Cool Crossmarks positioneert koel drankje
05-10-2007 (09:53) - Bureaus
Iced Naturals is een verrassend cool drankje dat nergens op lijkt. Niet echt een ‘new kid in town’, maar toch (te) onbekend bij het grote publiek. Om de weg naar de consument wat sneller te vinden en het product verder te promoten, werd Crossmarks uit Den Bosch ingeschakeld. Het bureau ontwikkelde een totaal nieuwe merkpositionering, die Iced Naturals niet neerzet als zomaar een apart drankje, maar als een ware drinkexperience.Aan de opdracht ging geen competitie vooraf. Iced Naturals is een concept met twee uitersten. Enerzijds de Iced Fruit Smoothies: spannende cooldrinks met de uitstraling van fruit, frisheid en puur natuurlijke ingrediënten. En anderzijds de Iced Specials: hippe en volsmakende ijsdrinks op basis van melk. Iced Naturals sluit helemaal aan bij de moderne consument, die kiest voor gemak, gezondheid, genieten én variatie. De nieuwe cooldrink is dan ook verkrijgbaar in vele smaakvariaties, die regelmatig worden ge-update. Aanvankelijk zal Iced Naturals vooral onderweg en in de betere horecagelegenheden te vinden zijn. Met dat in het achterhoofd ontwikkelde Crossmarks een nieuwe merkidentiteit en vervolgens een below-the-linetraject, gericht op ondernemers. De pay-off werd opgefrist tot ‘surprisingly smooth’. Ook het logo en de beeldtaal van Iced Naturals werden gerestyled. Daarbij wisselen de kleuren en sfeerbeelden voortdurend, net zoals de stemmingen van de doelgroep door de dag heen. Verder maakte een snelle introductie op de horecabeurs deel uit van de strategie. Daarvoor is een intrigerende beursexperience ontwikkeld, met een verwijzing naar een speciale interactieve proefsite. In de volgende fase zal ook de overige communicatie in lijn worden gebracht.