Creatief marketingcollectief Bolts United van start

10-10-2011 (08:40) - Bureaus

 Deze maand is het 33-koppige ‘droomteam’ van Bolts United van start gegaan om het beste uit potentiële ‘winner brands’ te halen. Initiatiefnemer Nico Buitendijk: ‘Bolts United gaat proactief op zoek naar merken waarover te weinig wordt gepraat en die een stroomstoot kunnen gebruiken.  

Het idee voor Bolts United ontstond medio vorig jaar, toen Buitendijk werd gegrepen door het werk van marketingprofessor Youngme Moon (Harvard University). In Different; Escaping the Competitive Herd beschrijft zij hoe bedrijven allemaal hetzelfde doen met als doel zich te onderscheiden. ‘Vervolgens vragen ze zich af waarom dat niet lukt. Moon laat zien dat bedrijven te vaak hulp inroepen van traditionele reclamebureaus, die de vaste patronen niet kunnen doorbreken. En daarom pakken wij het totaal anders aan.’  

Buitendijk: ‘Het effect van ons werk moet razendsnel merkbaar zijn. We hebben alle experts in huis: zelfstandige ondernemers uit de wereld van reclame, marketing, sales, pr, televisie, design en online media. Dat is onze kracht.’ De merken die worden benaderd, hoeven pas te betalen als ze het strategisch conceptvoorstel van Bolts United omarmen. ‘Wij geloven heilig in samen ondernemen én samen creëren.’ 

Met ingang van oktober organiseert Bolts United maandelijks een ‘dugout session’. Eén middag lang laten maximaal vijf merken zich inspireren door een ‘winner brand’ – en door Bolts United. Merken kunnen zich aanmelden op www.boltsunited.com, waar ook de cv’s van de 33 teamleden te vinden zijn.  


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.

Media

Marketing

Economisch