Creatief talent komt op voor Moeder Aarde

16-01-2008 (09:47) - Bureaus

Stichting NoBEL, het non-profit reclamebureau voor goede doelen, lanceert deze week haar eerste campagne. Trees for Travel is het eerste goede doel dat dankzij NoBEL tegen zeer lage kosten een volledige campagne krijgt op tv, radio, print en outdoor. De campagne werd bedacht door twee jonge creatieve talenten, Kasper Dado en Thijs de Boer. In juli vorig jaar organiseerde NoBEL een briefing en vervolgens een pitch voor jonge creatieve talenten om een campagne te bedenken voor Trees for Travel, een organisatie die mensen in de gelegenheid stelt hun CO2 uitstoot te compenseren door middel van het laten aanplanten van bomen. Na een stevige selectie en een presentatie van de vier beste ideeën kwam het campagneplan van Kasper Dado en Thijs de Boer als winnaar uit de bus. De campagne werd vervolgens uitgewerkt in samenwerking met NoBEL en Doom & Dickson, het reclamebureau dat optrad als coach van dit project. Productiemaatschappij Czar hielp de tv-commercial te realiseren en fotograaf Frank van Delft nam de printuitingen voor rekening. Door Daihatsu, partner van Trees for Travel, mee te nemen in de campagne kon er enige zendtijd ingekocht worden die met behulp van mediabureau Aegis verveelvoudigd kon worden in waarde. Daihatsu Holland levert sinds 2007 via Trees for Travel al haar nieuwe auto’s met een jaar klimaatcompensatie. Dat leverde in totaal een aanplant van zo’n 500.000 bomen op. De campagne voor Trees for Travel is ontwikkeld voor tv, radio, print en outdoor en loopt tot 29 januari 2008.

Media

Marketing

Economisch