Cybergoud voor W+K
23-06-2011 (09:35) - Bureaus
Gisteren sleepte Nederland vijf leeuwen binnen in de categorieën Cyber en Design.
De cyberleeuwen:
Goud: Nike ‘Write the future’ – Wieden+Kennedy, Brons: Tomtom ‘Darth Vader – Pool Worldwide, Brons: Hi-Tec ‘Liquid mouintaineering’ – CCCP .
De designleeuwen waren voor:
Zilver: Brandbase ‘The pallet project’ – Brandbase en Zilver: Heineken ‘STR bottle’ – DBOD i.s.m. Iris.
Opmerkelijk is dat beide Design shortlist-vermeldingen van Nederland omgezet in een zilveren Leeuw.
Over de hele linie werden er drie Grand Prix uitgereikt in de Cyber categorie:
Google ‘The wilderness downtown’ - Chris Milk , Old Spice Body Wash ‘Response campaign’ - Wieden+Kennedy, Currency System ‘Pay with a tweet’ - R/GA. Volgens juryvoorzitter Nick Law (R/GA) was het ‘pure noodzaak’ om drie Grand Prix uit te reiken.
Bijna traditiegetrouw doen de VS het goed. Behalve de drie Grand Prix wonnen de VS 8 goud, 5 zilver en 11 brons.